چکیده :

بازاريابي و به طور اخص، بازارگرايي به عنوان يک عامل اصلي درعملکرد کسب و کار شناخته مي شود. به طوريکه مهارت اندک بازاريابي در کسب وکارهاي کوچک اغلب منجر به سطوح پائين تر عملکرد و ريسک‌هاي بالاتر شکست مي شود. برخورداري از سرمايه اجتماعي قوي در اين گونه شرکت ها، منجر به دسترسي سريع و با زمانبندي مناسب به مجموعه متنوعي از اطلاعات رقابتي مي شود. و از اينرو که اطلاعات دريافتي از افراد مورد اطمينان، عموما دقيق، مرتبط و قابل اتکا هستند؛ يکي از مولفه هاي کليدي فرصت هاي کارآفريني به شمار مي‌آيد. نوآوري پژوهش در بررسي توامان سرمايه اجتماعي و بازاريابي کارآفرينانه با استفاده از روش شناسي نگاشت مفهومي به مثابه تركيبي از روش‌هاي استقرايي و قياسي است. در فرآيند اجراي پژوهش روش نمونه گيري هدفمند ملاکي و مصاحبه هاي نيمه ساختاريافته عميق از 10 نفر از خبرگان موضوع تا مرحله اشباع استفاده شد. نتايج مطالعه گوياي جايگاه برجسته و نمايان سرمايه اجتماعي و ابعاد آن در فعاليت هاي بازاريابي کارآفرينانه است. به طوريکه سرمايه اجتماعي بر عناصر هفت گانه بازاريابي کارآفرينانه (شامل نوآوري، غير رسمي، فرصت گرايي، تجربه، سفارشي سازي، انعطاف پذيري و شبکه سازي) نگاشته مي شود. اين نقش آفريني در عناصر نوآوري و غير رسمي نمايان تر است.

کلید واژگان :

سرمايه اجتماعي، بازاريابي کارآفرينانه، شرکت هاي کوچک، نگاشت مفهومي



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک