استفاده از بازاریابی رابطه¬مند برای کسب سود در سازمانها/ شرکتها رو به افزایش است. در دنیای امروز استفاده از این بازاریابی برای بازاریابان، در کنار درک صحیح رفتار مصرف-کننده و رفع بهموقع و بهینه خواسته و نیاز آنان میسر میباشد. و این بازاریابی یکی از راهکارهای شناختهشده در بازاریابی است که مشتریان ناراضی را با تقویت قدردانی در بین آنان، محدود کرده و بدین وسیله باعث فزونی مشتریان وفادار میگردد. هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر بازاریابی رابطهمند بر رفتار مصرفکننده و قدردانی از مشتری است در این پژوهش تأثیر ابعاد بازاریابی رابطهمند از قبیل اعتماد، تعهد، ارتباطات، مدیریت تعارض، شایستگی، رضایت مشتریان بر رفتار مصرفکننده و قدردانی از مشتری بررسیشده است. پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده توصیفی و از نوع همبستگی است. مشتریان نمایندگیهای سایپا در استان اردبیل جامعه آماری پژوهش را تشکیل میدهند. حجم نمونه 400 نفر پیشبینیشده که به این منظور از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفادهشده است. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری استفادهشده است. یافتههای تحقیق نشان داد که بازاریابی رابطهمند و ابعاد آن بر قدردانی از مشتری و همچنین بازاریابی رابطهمند و ابعاد آن بر رفتار مصرفکننده تأثیر مثبت و معناداری دارد. بر اساس نتایج تحقیق پیشنهادهایی برای ارتقای وضعیت رفتار مصرفکننده ارائه گردید.
کلید واژگان :بازاریابی رابطهمند، قدردانی از مشتری، رفتار مصرفکننده، نمایندگیهای گروه خودروسازی سایپا
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک