چکیده :

یادگیری مادام العمر به هر نوع یادگیری شهروندان در طول عمر خود در محیط مدرسه، خانه، اجتماع، محیط های ورزشی، فرهنگی، تفریحی، فعالیت های داوطلبانه، شرکتهای بزرگ، سرگرمی و دیگر فرصت های آموزشی اشاره دارد(Ministry of Education….. 2009). اسکول ورکت 2000) , Skolverket ) تعریف خود را از یادگیری مادام العمر چنین بیان می کند« یادگیری مادام العمر یک دیدگاه جامع به آموزش و پرورش و به رسمیت شناختن یادگیری درمحیط های مختلف است».این تعریف شامل دو نکته است؛ نکته اول اینکه که فرد در سراسر عمر می آموزد. نکته دوم، یادگیری مادام العمر شامل یادگیری رسمی، غیر رسمی و آزاد است. با توجه به تعریف یاد گیری مادام العمرجهت بررسی اقدامات دو کشور سوئد و آلمان در این زمینه ابتدا به اهداف و سپس اقدانات در دو بخش رسمی غیر رسمی با تاکید بر آموزش فنی حرفه ای پرداخته خواهد شد

کلید واژگان :

یادگیری مادام العمر، فنی حرفه ای، آموزش.



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک