چکیده :

برند سازی درون سازمانی با هدف دسیابی به ارزش ویژه ی برند بر مبنای کارمندان, راهبردی نوینی است برای اطمینان از اینکه کارمندان فعالیتهای خود را در جهت افزایش شهرت برند انجام میدهند.از آنجا که در سازمانهای خدماتی,کارمندان توانایی تاثیر گذاری بر ادراک و تصمیمات خرید مشتریان را دارا هستندو در نتیجه نقش کلیدی را در موفقیت سازمان ایفا میکنند,برند سازی منابع انسانی و تاثیر آن در شهرت سازمان می تواند برای یک سازمان مزیت رقابتی ایجاد کند.هدف از ارائه ی این پژوهش برسی عوامل موثر بر برندسازی منابع انسانی و تاثیر آن در شهرت و برند صنعت بیمه است.این پژوهش,پژوهش کاربردی بوده و داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه بین کارمندان شعب مختلف استان البرز گردآوری شد.برای تجزیه و تحلیل داده ها و تایید مدل،از روش مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل عاملی تاییدی (CFA) استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل مسیر بر این اساس بودند که پس از تایید مدل,رابطه بین متغیرها در مدل بررسی شد و نتایج نشان داد که فرایندهای منابع انسانی بر هر یک از متغیرهای شایستگی,تعهد)وفاداری( و رضایتمندی تاثیر مثبت دارد و این سه عامل مجموعا بر متغیر شهرت تاثیر مثبت گذاشته است.

کلید واژگان :

برند , برندسازی منابع انسانی , فرایند های منابع انسانی مدل IDRO , تعهد , رضایتمندی , شایستگی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک