چکیده :

وجوه نقد از اقلام مهم داراییهای جاری در فرآیند اجرای عملیات هر واحد اقتصادی است ویکی از فاکتورهای مهم در سیاستهای عملکردی شرکتها مدیریت وجه نقد می باشد. سیاست مدیریت وجه نقد که سرمایه گذاری را از طریق وجه نقد دریافتی از مصرف کننده و پول پرداختی به تامین کننده مدیریت می کند به صورت گسترده ای به عملکرد بهبود یافته مالی شرکتها وابسته است. هرچند که صنعت به طور گسترده ای قبول کرده است که مدیریت جریان پول موثر باعث بهبود عملکرد می شود در پژوهش حاضر، تحلیلی از تاثیر مدیریت جریان وجوه نقد بر عملکرد مالی بنگاهها انجام یافته است جامعه مورد بررسی شامل صد وسی ویک شرکت تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در یک دوره پنج ساله میباشد. در این پژوهش جهت طبقه بندی دادهها از نرم افزار Excel و همچنین پس از طبقه بندی دادههای پژوهش برای پردازش دادهها و انجام تخمینها از نرم افزار EViews استفاده شده است. این پژوهش شامل یک فرضیه اصلی می باشد که فرضیه اصلی به چهار فرضیه فرعی تفکیک شده است. نتایج پژوهش نشان داد که دوره وصول مطالبات، دوره گردش موجودی کالا، چرخهی تبدیل وجه نقد و عملیات چرخهی وجه نقد بر عملکرد مالی تاثیر معنادار ندارند.

کلید واژگان :

بنگاههای تولیدی ، عملکرد مالی ، مدیریت جریان وجوه نقد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک