چکیده :

بازاریابی نقش مهمی در سازمانهای موفق ایفا میکند و میتوان استدلال کرد که بازاریابی برای سازمان ها از نظر افزایش مشتری و کمک به بقای شرکت بسیار ضروری به نظر میرسد بازاریابی کارآفرینانه رابط بین کارآفرینی و بازاریابی را منعکس میکند که این رفتار کارآفرینانه در شیوه های بازاریابی می تواند نوآوری را در فعالیت های بازار به کار برد، کنترل رفتاری درک شده، به درک فرد از کنترل بر روی رفتار اطلاق می شود که بازتابی از تسهیل کننده ها و موانع انجام قبلی است هنجارهای ذهنی به عنوان دومین عامل پیش بینی کننده تحت تأثیرفشاراجتماعی است که به وسیله فرد درک میشود که رفتار معینی را انجام دهد یا ندهد . این پژوهش به شناخت تاثیر بازاریابی کارآفرینانه بر کنترل رفتاری درک شده و هنجارهای ذهنی در نمایندگی های گروه خودرو سازی سایپا می پردازد که از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی – همبستگی است. حجم نمونه با استفاده از فرمول جامعه نامحدود محدود کوکران 384 نفر محاسبه و پرسشنامه بصورت تصادفی ساده در بین مشتریان توزیع گردید جهت یافته های پژوهش از نرم افزار spss20 استفاده گردید. نتیجه یافته ها نشان می دهد که بازاریابی کارآفرینانه بر کنترل رفتاری درک شده و هنجارهای ذهنی تاثیر معناداری دارد.

کلید واژگان :

بازاریابی کارآفرینانه، کنترل رفتاری درک شده، هنجارهای ذهنی، نمایندگی های گروه خودروسازی سایپا



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک