چکیده :

هدف اصلی این مطالعه بررسی شاخصهاي تاثيرگذار بر ارزش ويژه برند در صنعت بیمه می باشد. در این پژوهش ارزیابی مشتري از نام و نشان تجاري بر اساس چهار بعد آگاهی، هم خوانی از نام و نشان تجاري، کیفیت و وفاداري به نام و نشان تجاري انجام شده است. روش تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت در زمرة تحقیقات توصیفی و غیرآزمایشی(میدانی و پیمایشی) قرار داشته و از نظر روش نیز در دستة تحقیقات همبستگی محسوب می گردد.جامعه آماري اين تحقيق شامل تمام مشتریان شعب بیمه پاسارگاد شهرستان ساری می باشد،که تعداد 196 نفر به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند.جهت جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای با 16 سوال طراحی گردیده است که پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 0.86 تایید شده است.براي تجزيه و تحليل و آزمون فرضيه هاي اصلي و فرعي پژوهش از آزمون t و فریدمن استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که میزان تاثیر شاخص وفاداری به برند، آگاهی از برند، و هم خوانی مارک تجاری بر ارزش ويژه برند شعب بیمه پاسارگاد در حد مطلوبی می باشد ولی تاثیر شاخص کیفیت ادراک شده بر ارزش ويژه برند شعب بیمه پاسارگاد در حد مطلوبی نمی باشد.

کلید واژگان :

ارزش ويژه برند، آگاهی از برند، هم خوانی مارک تجاری، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده، بیمه پاسارگاد.



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک