چکیده :

رتبه‌بندي فروشگاه ها و به روز رسانی اطلاعات در این زمینه براساس تصویر ذهنی مطلوب و قدرتمند از فروشگاه نزد مشتری، گام مؤثري در شناسايي توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي فروشگاه و ایجاد ارزش برای فعالان اين شبكه است. تصویر ذهنی فروشگاهی در ابعاد راحتی، پرسنل فروش، ترفیعات، تسهیلات، جو فروشگاه، خدمات، عوامل نهادی و خود کالا تجلی می یابد. در این پژوهش، بر اساس این ابعاد و با کمک نمونه ای در حجم 250 نفر از مشتریان فروشگاه های زنجیره ای منتخب در اصفهان، این فروشگاه ها رتبه بندی شد. به علاوه برای تعیین اهمیت معیارها از تلفیق نظرات کارشناسان منتخب این فروشگاه ها استفاده شد. در این راستا از فن ای اچ پی گروهی استفاده شد. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که مجموعه اصفهان سیتی سنتر رتبه اول، کوثر رتبه دوم و رفاه رتبه سوم را اخذ نمودند.

کلید واژگان :

تصویر ذهنی فروشگاهی، راحتی، پرسنل فروش، ترفیعات، تسهیلات، جو فروشگاه، خدمات، عوامل نهادی، فن ای اچ پی گروهی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک