چکیده :

هدف اين پژوهش، ارزيابي و اولويت بندي مهارت هاي مديران ورزش و جوانان استان مازندران بود. روش تحقيق توصيفي- پيمايشي و از لحاظ هدف، كاربردي است. جامعة آماري پژوهش كلية كاركنان و خبرگان ادارات ورزش و جوانان استان بودند كه بدين منظور 80 نفر از كاركنان و 12 نفر از كارشناسان ارشد و خبرگان ب هعنوان نمونة تحقيق انتخاب شدند. ابزار اندازه گيري، پرسشنامة 21 سؤالي ارزيابي مهارت مديران برگرفته از پژوهش فردي آذر ( 1380 ) بود. α =0/ روايي ابزار را 10 نفر استادان و صاح بنظران تأييد كردند و پايايي آن با استفاده از آزمون آلفاي كرونباخ 89 براي محاسبة وزن يا ضريب AHP-FUZZY براي ارزيابي مهارت مديران و از روش TOPSIS به دست آمد. از روش اهميت شاخص هاي هر يك از مهارت مديران ورزش استفاده شد. يافته هاي تحقيق نشان داد اولويت مهارت مديران به ترتيب ادراكي (اهداف راهبردي و بلندمدت، آگاهي از قوانين و مقررات)، انساني (شنود مؤثر، نفوذ بر افراد) و فني (تفويض اختيار، تخصيص منابع) است. با توجه به نتايج تحقيق، آموزش مديران ورزشي، پرورش و تقويت شاخص هاي مذكور در مهارت مربوط يكي از راهكارهاي افزايش عملكرد مديران در نمونة مورد بررسي است.

کلید واژگان :

ارزيابي، تاپسيس، مديران، مهارت، ورزش.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک