این پژوهش به مطالعه وضعیت اشتراک دانش و مدیریت وبسایت کتابخانه مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران میپردازد. روش پژوهش پیمایشی-توصیفی و ابزار پژوهش پرسشنامه است. جامعه پژوهش، کارکنان و دستاندرکاران وبسایت کتابخانه مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران -بیشتر دانشآموختگان رشته کتابداری واطلاعرسانی هستند- که روی وبسایت کار میکنند یا نظر میدهند. یافتههای حاصل از پژوهش حاکی از آن است که اشتراک دانش و عوامل موثر بر آن (شامل عوامل انسانی، سازمانی و فناوری اطلاعات) در جامعه مورد مطالعه وضعیت مطلوبی دارد. یافتهها نشاندهنده آن است که از میان سه عامل فوق، عامل سازمانی نسبت به سایر عوامل مانع بیشتری بر اشتراک دانش هستند. مدیریت وبسایت کتابخانهها وضعیت مطلوبی ندارد و مدیریت وبسایت، توسط کتابخانه تنها محدود به بخش محتوایی است و سایر بخشهای فنی و ساختاری سایت توسط فناوری اطلاعات دانشگاه اداره میشوند. قابلیت و مهارت کارکنان که می تواند برای کار با وبسایت نقش موثری در اشتراک دانش آنها داشته باشد، وضعیت مناسبی ندارد، به ویژه در بخشهای ساختاری و فنی وبسایت و کارکنان مهارت بیشتری برای کار با بخش مجتوایی وبسایت دارند. در مجموع میتوان گفت با اینکه اشتراک دانش وضعیت خوبی میان کارکنان وبسایت کتابخانه مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران دارد، اما اشتراک دانش و مدیریت منسجم، پویا و کارآمد وبسایت حاکم نیست.
کلید واژگان :اشتراک دانش، تسهیم دانش، عوامل اشتراک دانش، مولفههای اشتراک دانش، وبسایت کتابخانههای دانشگاهی
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک