امروزه بدون صنعت بستهبندی، جهان پيرامون ما قابل تصور نيست. اين هنر و صنعت که از دير باز با بشر همراه بوده در يکي دو قرن اخير، روز به روز تکامل پيدا کرده و بر اهميت و کاراييهايش افزوده ميشود. بدون دنياي رنگارنگ و جذّاب بستهها، نه تنها رشد و توسعه اقتصادي متوقّف ميشد، بلکه از وجود بسياري کالاها بيبهره ميمانديم. ما به مدد بستهبندي، کالاها را حمل، نگهداري و حتّي در مواردي مصرف ميکنيم. بستهبنديها ما را به سمت کالاها جذب ميکنند. کارايي و گيرايي بستهها، رابطهاي مستقيم و تنگاتنگ با ميزان فروش محصولات دارد. نقش طراحي گرافيک، چاپ و بستهبندي موفق يک کالا در صادرات، در ورود به بازارهاي جهاني و نیز افزایش کالاهاي توليدي و فروش کالا بسیار چشمگیر است. اين در حالي است که صنايع داخلي ما از داشتن يک چنين تفکر موفقي تا حد زياد بیگانه است. عوامل متعدّدی در جذّابیّت بستهبندی و تأثیر آن بر جلب توجّه مشتریان مؤثر است. در این مطالعه به نقش طراحی و گرافیک بستهبندی از جمله رنگ، ساختار، تصاویر، ترکیببندی، نوشتار و سایر متغیرهای مربوط در جذب مشتری و کمک به فروش کالا را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین به فرصتهای پیش روی تولیدکنندگان در زمینه استفاده از بستهبندی جذّاب، با ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خامفروشی محصولات و نیز دستیابی به مزیت رقابتی با استفاده از فنّاوریهای نوین در صنعت بستهبندی در بازارهای داخلی و خارجی پرداخته میشود .
کلید واژگان :گرافیک-هنر طراحی-بسته بندی- بازاریابی-فروش
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک