چکیده :

عملکرد مؤثر یک سیستم به برنامهریزي قابل قبول فعالیت هاي سرویس و تعمیرات آن سیستم وابسته است . برنامهریزي مدیریتی مؤثر به تخمین دقیق پارامترهاي سیستم نگهداري مربوط میشود. براي بررسی نرخ خرابی تراکتورها در استان خوزستان مطالعه اي از طریق پرسشنامه و مصاحبه مستقیم با تعداد 300 کاربر تراکتور در چهار منطقه از استان روي چهار مدل تراکتور انجام گرفت و متغیرهاي سابقه رانندگی، سطح تحصیلات، وضعیت گواهینامه، گذراندن دورههاي آموزشی کار با تراکتور، محل کار (منطقه و شهر)، نوع سرویس و نگهداري، شرایط نگهداري، فاصله تا اولین تعمیرگاه، فاصله محل پارکینگ تراکتور تا محل کار، سن دستگاه، ساعات استفاده سالیانه از آن و تعداد خرابی هر دستگاه تراکتور در نظر گرفته شدند. تحلیل رگرسیون که با برآورد تابع نمایی صورت گرفت، نشان داد که تنها متغیرهاي سن تراکتور، ساعات استفاده سالانه و نوع سرویس و نگهداري بر نرخ خ رابی هر چهار مدل تراکتور مؤثرند و به ازاي یک درصد افزایش در سن تراکتور و ساعات استفاده سالیانه، نرخ خرابی ، 0 درصد افزایش مییابد؛ همچنین، نرخ خرابی تراکتورهاي مسی فرگوسن 285 / 0 و 24 / به ترتیب به میزان 6 0 درصد / 0 و 143 /453 ،0/ مسیفرگوسن 399 و یونیورسال، نسبت به تراکتور جاندیر 3140 به ترتیب به میزان 383 بالاتر بود. علاوه براین، تراکتورهایی که سرویس و نگهداري منظمی داشتند نسبت به آنهایی که تحت سرویس و 0 درصد خرابی کمتري داشتند. / نگهداري نامنظم بودند، 25

کلید واژگان :

مدل رگرسیونی، عوامل مؤثر، نرخ خرابی، تراکتور، خوزستان



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک