چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر جنسیت، سن و نوع رشته ورزشی بر مهارتهای مذاکره ای در مربیان ورزشی است. 85 مربی از رشته والیبال(47 مرد، 38 زن)، 89 مربی از رشته دو و میدانی(49 مرد، 40 زن)، و 91 مربی از رشته کاراته(49 مرد، 42 زن)، بصورت داوطلبانه پرسشنامه استاندارد مهارتهای مذاکره ای پیره و پرسشنامه ویژگیهای جمعیت شناختی را تکمیل نمودند. یافته ها نشان داد بین سبکهای مذاکره ای مربیان سه رشته مختلف ورزشی تفاوت معنی داری وجود دارد. همچنین سبک مذاکره ای غالب برای مربیان دو و میدانی سبک هنجاری، برای مربیان والیبال سبک تحلیلی و برای مربیان کاراته سبک واقع گرایی است. بطور کلی نتایج نشان داد که که رابطه معناداری(01/0= α) بین سبک های مذاکره ای مربیان با توجه به نوع رشته ورزشی و جنسیت وجود دارد.

کلید واژگان :

مهارتهای مذاکره ای، مربیان ورزشی، نوع رشته ورزشی، جنسیت، والیبال، دو و میدانی، کاراته



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک