چکیده :

در این مقاله، طراحی سیستم تعلیق فعال 4/1 خودرو با محوریت مد لغزشی و با استفاده از استراتژی مدل مبنا انجام گرفته و سپس بهبود یافته است. هدف از طراحی این سیستم، ایجاد مصالحه‌ بهینه بین جابه جایی بدنه‌ خودرو و پایداری چرخ‌ ها روی جاده است تا ضمن سفر، هم راحتی سرنشینان تأمین شود و هم امکان فرمان‌ پذیری و کنترل‌ پذیری خودرو به نحو مطلوبی فراهم باشد. در این مقاله پس از معرفی مدل‌ های ریاضی قلاب آسمانی و زمینی، عملکرد کنترل‌کننده های مدل مبنای تکی و پیوندی مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه جهت بهبود رفتار سیستم، ابتدا چرخش بهینه سطوح لغزش و سپس استفاده از یک سیستم فازی برای تنظیم پارامتری که نقش تعیین کننده در ایجاد مصالحه بین جابه جایی بدنه خودرو و چرخ ها دارد، ارائه شده است. نتایج شبیه‌سازی ها، کارایی روش‌ های پیشنهادی جهت بهبود عملکرد سیستم را به خوبی نشان می‌ دهد.

کلید واژگان :

سیستم تعلیق فعال، مد لغزشی، استراتژی مدل مبنا، چرخش بهینه، سیستم فازی



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک