چکیده :

طراحی الگوي آمادگی پداگوژیک در آموزش عالی مجازي، به منظور ایجاد تمرکز بیشتر، انجام پیش بینی لازم، تدارك و سرمایهگذاري مناسب و تهیه برنامه استراتژیک در سیستم یادگیري، اقدامی لازم و ضروري به نظر می رسد. لیکن هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوي آمادگی یاددهی و یادگیري در آموزش عالی 1391 به صورت آمیخته (کیفی، کمی) با پرسش نامه الکترونیکی بوده است. این مطالعه در سال تحصیلی 92 0 اجرا شده است. جامعه تحقیق شامل اعضاي هیأت علمی دانشگاه اهواز / محقق ساخته 29 سؤالی، با پایایی 91 517 نفر) بود که از بین آنها، 220 نفر، مطابق جدول کرجسی و مورگان، به صورت تصادفی طبقه اي انتخاب ) شدند. با توجه به تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل توصیفی و محتوایی نتایج حاکی از معن ی دار بودن عواملی هم چون، مدیریت برنامه و منابع، یادگیرنده محوري، انعطا ف پذیري و ابزارهاي برقراري ارتباط، ارزیابی، روش ها و راهبردهاي یادگیري، سازمان دهی، شیوه طراحی، تحلیل اهداف، تحلیل رسانه، تحلیل یادگیرنده و تحلیل محتوا، اصول، فن آوري، ابزار ارز شیابی،کیفیت مجازي، مدیریت زمان، مدیریت بازار کار، تفکر و اخلاق مجازي، اولویت آموزش و تجارب مجازي بوده است که در یافتهها به صورت الگوي توصیفی ارایه شده است.

کلید واژگان :

آموزش عالی، آموزش مجازي، طراحی الگوي پداگوژیک، اعضاي هیأت علمی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک