چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش رسانه های جمعی در بازاریابی گردشگری ورزشی بود. جامعه آماری این پژوهش را مدیران و کارشناسان در سه حوزه ورزش، گردشگری و رسانه های ورزشی تشکیل می دادند. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد شده ای بود که پس از تایید روایی و پایایی(90:α) توزیع گردید. داده های 267 پرسشنامه برگشتی توسط نرم افزار های SPSS V.21 و Amos V.21 و با استفاده از آزمون های کولموگروف-اسمیرنف، آزمون فریدمن، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج آزمون کولموگروف-اسمیرنف نرمال نبودن توزیع داده ها را نشان می داد. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که تلویزیون در میان رسانه های دیگر بیشترین نقش را در بازاریابی گردشگری ورزشی از دیدگاه هر سه گروه آزمودنی است. همچنین در بحث بررسی عامل¬ها، با توجه نتايج بدست آمده از تحلیل عاملی تاییدی بالاترين اهميت مربوط به شاخص « تبليغ رويدادها و جاذبه‌ها پس از گرفتن ميزباني در جهت جلب گردشگران » با بار عاملی 0.88 و در بین مولفه ی بسته های گردشگری « تشويق آژانس‌هاي گردشگري به استفاده از فعاليت‌هاي ورزشي و تفريحي در بسته‌هاي گردشگري» با بار عاملی 0.75 بیشترین اهمیت را در توسعه بازاریابی گردشگری ورزشی داشتند.

کلید واژگان :

رسانه های جمعی، گردشگری ورزشی، بازاریابی، تبلیغات



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک