چکیده :

به علت تغییرات سریع در تکنولوژی و تغییر از یک محیط محلی به یک محیط جهانی، شهرها مجبور به رقابت با یکدیگر به منظور اینکه یک مقصد گردشگری جذاب باشند، هستند. امروزه رضایت گردشگر از کیفیت محصول گردشگری یک مقصد عاملی تعیین کننده برای موفقیت در دنیا رقابتی صنعت گردشگری است، چرا که آن بر مصرف کالاها و خدمات در تعطیلات، شهرت، اعتماد و رفتار آینده (ارائه نقل قول مثبت از مقصد، بازدید دوباره و پیشنهاد مقصد به دیگران) مؤثر است. در این راستا، هدف پژوهش حاضر ارزیابی رضایت گردشگران از کیفیت محصول گردشگری و رفتار های آینده گردشگر در ائل گلی تبریز است. پژوهش حاضر بر پایه روش توصیفی توصیفی- تحلیلی و همبستگی است. جامعه آماری پژوهش گردشگران داخلی در پارک ائل گلی تبریز بوده اند که تعداد 200 گردشگر به عنوان اعضای نمونه انتخاب شدند. علاوه براین، توزیع پرسشنامه ها بین آن ها به روش نمونه گیری در دسترس بوده است. باید افزود، به منظور تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 22 استفاده شده است. نتایج پژوهش بیانگر آن است؛ (1) مطابق با دو آزمون یو من- ویتنی و تی نمونه های مستقل تفاوت محسوسی بین گردشگران درباره جذابیت، علاقه به تفریح و احساس امنیت تجربه شده از ائل گلی مشاهده نمی شود، (2) مطابق با آزمون تی تک نمونه ای، گردشگران از تسهیلات، دسترسی، جاذبه، هزینه های صرف شده و تصویر استنباط شده از ائل گلی رضایت کامل دارند و (3) آنالیز رگرسیون خطی ساده بیانگر تأثیر معنی دار و مثبت رضایت گردشگر بر ارائه نقل و قول های مثبت از مقصد، پیشنهاد مقصد به دیگران و تصمیم به بازدید دوباره از مقصد است. در پایان تحقیقات آینده ارتباط بین تصویر از مقصد، ویژگی های دموگرافیکی- اجتماعی، مدت اقامت، ملیت، نژاد، خلاقیت و فناوری ارتباطات و اطلاعات با تمایلات رفتاری آینده گردشگران را در این مقصد باید مورد مطالعه قرار دهند.

کلید واژگان :

کیفیت محصول گردشگری، رضایت گردشگر، رفتار آینده گردشگر، پارک ائل گلی.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک