چکیده :

تعامل پذيري توانايي سيستم هاي مختلف براي فهم يكديگر و يا عمليات با يكديگر است. در تعامل پذيري، سازمانها و واحدها در سطوح مختلف ميتوانند با هم همكاري نمايند تا خدمات خود را به بهترين نحو به كاربران ارايه دهند. براي آنكه سازمان ها )واحدها ( بتوانند باهم تعامل داشته باشند، ابتدا لازم است تا سطح تعامل پذيري در سازمان )واحدها( شناسايي شود تا با درك صحيح از وضعيت تعامل پذيري براي دستيابي به سطوح بالاتر و نيز افزايش كارایی عملياتي در تبادل داده در سازمان تلاش شود. در اين مقاله، مدلهاي بلوغ تعامل پذيري بررس ي شده و مدل بلوغ تعامل پذيري سازماني كه توسط اتحاديه اروپا در سال 2005ارايه شده، براي تعيين اندازه گيري سطح بلوغ انتخاب شده است. در اين پژوهش كه توصيفي از نوع پيمايشي است . پرسشنامه ي طراحي شده در يك سازمان بزرگ اطلاعاتي و ارتباطي كه از چهار واحد فناوري اطلاعات، امنيت، فناوري ارتباطات و مطالعات راهبردي تشكيل شده است توزيع و در پنج سطح مورد آزمون قرار گرفت و نتايج حاصل، تجزيه و تحليل و سطح بلوغ تعامل پذيري براي هر واحد سازمان مشخص شد و براي ارتقا به سطوح بالاتر راهكارهاي مناسب پيشنهاد شده است.

کلید واژگان :

تعامل پذيري، مدل بلوغ تعامل پذيري، مدل بلوغ تعامل پذيري سازماني



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک