چکیده :

هدف تحقیق بررسي وضعيت مراكز اقامتي شهر مشهد به عنوان بزرگترین شهر گردشگري در كشور است. از این رو خدمات آن ها در 7 شاخص شامل حمل و نقل و دسترسی، برخورد و دانش کارکنان هتل، مکان هتل و فضاهای اطراف، امکانات و خدمات داخلی هتل، کیفیت تغذیه هتل، آموزش و امنیت و اعتماد بررسی شده است. نوع تحقيق، توصیفی- تحلیلی است و به دو صورت اسنادي و پيمايشی انجام شده است. جامعۀ آماري تحقيق را گردشگران داخلی شهر مشهد شامل تعداد 990886 نفر در 856 مرکز اقامتی تشکیل می دهند که با فرمول نمونه گیری حجم نمونه 360 نفر تعیین شد. بنا بر نتایج تحلیل عاملی، اولین عامل رضایت مندی مربوط به متغیّر دسترسی به حمل و نقل مناسب از هتل به جاذبه ها با مقدار ویژه (07/3) و دومین عامل مربوط به متغیّر کیفیت تغذیه هتل با مقدار ویژه (4/2) است. بنا برنتایج آزمونِ فرضیات نیز میان متغیّرهای زمینه ای با میزان رضایت از کیفیت خدمات رابطۀ معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

رضایت مندی، هتل، گردشگران داخلی، کیفیت خدمات، کلانشهر مشهد.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک