چکیده :

هدف از این پژوهش بررسی وتبیین عوامل فردی موثر بر فرسودگی شغلی هنر آموزان هنرستان های فنی وحرفه ای شهرستان سبزوار در سال تحصیلی 94-93بوده که مسئله ی اصلی پژوهش،بررسی عوامل فردی موثر بر فرسودگی شغلی هنر آموزان می باشد.به همین منظور فرضیه اصلی زیر تدوین گردیده است:عوامل فردی در بروز فرسودگی شغلی هنر آموزان موثر می باشد.این مقاله به روش شناسی توصیفی وهمبستگی با حجم نمونه100نفر از هنرآموزان هنرستان های فنی و حرفه ای از طریق سرشماری با ابزار گرد آوری اطلاعات پرسش نامه(ماسلاچ1981)تنظیم شده است.برای استخراج نتایج از روش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره به کمک نرم افزارSPSSاستفاده شده است.یافته ها نشان می دهد که فرسودگی شغلی هنرآموزان بالاتر از حد متوسط بوده وبین فرسودگی شغلی،عوامل فردی،عوامل سازمانی و عوامل شغلی رابطه ی معنی داری وجود دارد.همچنین عوامل فردی می تواند فرسودگی شغلی هنر آموزان را پیش بینی نموده عوامل فردی شامل:سن، اعتقادات ،کیفیت، زندگی کاری، رضایت از زندگی، شخصیت ،خود کم بینی، احساس مسئولیت و وظیفه مداری و توقعات غیر منطقی میباشد یافته های پژوهش نشان داداحساس مسئولیت و وظیفه مدار بودن بیشترین تاثیر را برعوامل فردی موثر بر فرسودگی شغلی هنرآموزان دارد

کلید واژگان :

فرسودگی شغلی، عوامل فردی، هنرآموزان، فرسودگی، وظیفه مداری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک