تفکر استراتژیک شش بُعدی که شاهکلید پیروزی رقابت دائمالتزاید است، چگونه از ویژگیهای زندگینامهای (تحصیلات، سن، سابقه خدمت و تعداد اعضای خانواده) تأثیر میپذیرد؟ هدف این تحقیق تبیین پاسخ این سئوال است. این تحقیق از نظر هدف توصیفی-تبیینی، از نظر روش انجام پیمایشی، و از نظر نتیجه کاربردی است. جامعه هدف تحقیق، 384 نفر از کارکنان شهرداری مناطق سهگانة قزوین هستند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامة محققساخته است و اعتبار وروایی آن کاملاً تایید شده است. دادهها از طریق نرمافزارSPSS و با استفاده از آزمون مقایسه میانگینها وآزمون t استیودنت تجزیه و تحلیل شدهاند. هندسه تفکر استراتژیک افراد براساس مدل تارعنکبوتی که تعادل و توازن میان ابعاد تفکر را میسنجد، تحلیل و مقایسه شده است. نتایج نشان میدهد که میان یکایک ویژگیهای زندگینامهای و مدل تفکر استراتژیک افراد ارتباط معنادار وجود دارد و با تغییر هر یک از ویژگیهای گفته شده، تغییر معناداری در مدل تفکر استراتژیک افراد رخ میدهد. لذا سازمانها را میتوان مجموعهای از مدلهای تفکر نامید که دائماً در حال تغییرند، لذا به مدیران و راهبران سازمانها پیشنهاد میگردد که کمیت و کیفیت این فرآیند دائمالتغییر تفکر استراتژیک را از طریق مکانیزمهای نظارتی بطور منظم پایش و هدایت کنند تا زمینه تحقق هدفهای استراتژیک سازمانشان را فراهم آورند.
کلید واژگان :تفکر استراتژیک؛ مدل تار عنکبوتی؛ ویژگیهای زندگینامهای
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 3143676138351671
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : پذیرفته شده در مجلات Scopus ,ISI, با IF=0
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهش های مدیریت در ایران (دانشگاه تربیت مدرس)
- برگزار کنندگان :
- ISSN : 2322-200X
- تاریخ ثبت : 1394/04/22 08:53:03
- ثبت کننده : معصومه رحیمی
- تعداد بازدید : 283
- تعداد فروش : 0