چکیده :

زمينه و هدف: يادگيري از طريق تلفن همراه به عنوان مرحله جديدي از توسعه يادگيري الكترونيكي، در پي ارايه فرصت هايي جهت انتقال اطلاعات، تقويت و بهبود يادگيري در دانشجويان مي باشد، از اين رو، اين مطالعه با هدف بررسي عوامل نگرشي موثر در پذيرش يادگيري از طريق تلفن همراه توسط دانشجويان علوم پزشكي پرداخته است. روش كار: اين پژوهش از نوع توصيفي، همبستگي است. جامعه پژوهش را كليه دانشجويان علوم پزشكي اصفهان تشكيل دادند، كه براي نمونه تعداد 214 نفر از دانشجويان رشته هاي مختلف علوم پزشكي بر اساس شيوه نمونه گيري تصادفي طبقه اي، متناسب با حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوري اطلاعات پرسش نامه بود كه پرسش هاي آن، بر اساس سازه ها و عوامل تشكيل دهنده مدل پذيرش فناوري Davis و همكاران، تنظيم شد. روايي پرسش نامه با روش اعتبار محتوا و پايايي آن با روش Cronbach’s alpha تعيين شد. يافته ها: متغيرهاي برداشت ذهني از آساني استفاده، برداشت ذهني از مفيد بودن، نگرش دانشجويان نسبت به استفاده و تصميم به استفاده به عنوان عوامل نگرشي موثر، داراي اثرات مثبت بر پذيرش و استفاده از تلفن همراه جهت يادگيري در سطح 01/0 در ميان دانشجويان است. نتيجه گيري: بر اساس تجزيه و تحليل داده ها، مدل پذيرش يادگيري از طريق تلفن همراه در جامعه مورد مطالعه تاييد و بر همين اساس قابليت به كارگيري در جامعه مورد نظر را دارا است.

کلید واژگان :

تلفن همراه، يادگيري، مدل پذيرش فناوري



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک