چکیده :

در این مقاله، نخست به بررسی شیوه های مادری و رابطه آن با درک بنگاه مادر از کسب و کارها که از موارد برجسته در مطالعات گولد و همکاران بوده و در این پژوهش اختصارا از آن به درک مادری یاد می شود می پردازیم، سپس با شناسایی و دسته بندی عوامل محیطی بنگاه مادر و استفاده از مفاهیم و ادبیات رایج هوشمندی رقابتی، به توسعه و تقویت درک مادری پرداخته و مفهوم نوین هوشمندی مادری را مطرح می کنیم. در نهایت هدف آن است تا تاثیر هوشمندی مادری و ابعاد سه گانه آن بر شیوه تعاملی مادر با کسب و کارها مورد آزمون قرار گیرد. جامعه آماری این پژوهش را مدیران و کارشناسان شرکتهای هولدینگ محض ایرانی تشکیل می دهد. به منظور سنجش پایایی و روایی سازة سوالات به ترتیب از ضریب آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. نتایج آزمون نشان داد که سوالات از پایایی و روایی لازم برخوردار هستند. برای تحلیل داده های پرسشنامه از ضریب همبستگی پیرسون و ضریب همبستگی جزئی استفاده شد که نشان می داد همه ابعاد هوشمندی، رابطه معناداری با شیوه مادری دارند، ضمن اینکه تاثیر نوع صنعت بر رابطه میان هوشمندی و شیوه مادری مورد تایید قرار نگرفت.

کلید واژگان :

: بنگاه مادر، شرکت هولدینگ، هوشمندی بنگاه مادر، شیوه مادری، محیط بنگاه مادر



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک