چکیده :

هدف اصلي اين پژوهش بررسي رابطه توانمندسازي كاركنان با عملكرد شغلي و بهره وري نيروي انساني سازمان آموزش و پرورش استان فارس است. روش تحقيق توصيفي از نوع همبستگي بوده است . تمامي كاركنان اداره كل آموزش و پرورش فارس به تعداد 280 نفر جامعه آماري اين پژوهش را تشكيل داد هاند كه با استفاده از نمونهگيري تصادفي طبق هاي- نسبي- تعداد 165 نفر براي نمونه آماري براساس فرمول كوكران و جدول كرجسي و مورگان انتخاب شدند. براي گردآوري داده هاي مورد نياز از سه پرسشنامه استاندارد : 1. پرسشنامه توانمندسازي اسپريتز ؛ ر 2. پرسشنامه عملكرد شغلي پاترسو ن و 3. پرسشنامه بهره وري نيروي ،0/ انساني هرسي و گلد اسمي ، ت استفاده شد. ضريب پايايي محاسبه شده براي پرسشنامهها نيز به ترتيب 86 تك متغيره ، ضريب همبستگي t 0 برآورد شد. براي تجزيه و تحليل يافتههاي پژوهش از آزمون / 0/82 و 81 پيرسون و تحليل رگرسيون چندگانه استفاده شد. يافتهها نشان داد كه وضعيت توانمندسازي و بهره وري نيروي انساني بالاتر از حد متوسط بوده، ولي عملكرد شغلي كاركنان در سطح متوسط است . نتايج ضريب همبستگي پيرسون نيز نشان داد كه رابطه مثبت و معن ا داري بين توانمندسازي با عملكرد شغلي و بين توانمندسازي با بهره وري نيروي انساني وجود دارد. نتايج تحليل رگرسيون چندگانه نشان داد كه ابعاد توانمندسازي مي توانند پيش بيني كننده عملكرد شغلي و متغير بهره وري نيروي انساني باشند

کلید واژگان :

توانمندسازي، عملكرد شغلي، بهره وري نيروي انساني ، اداره كل آموزش و پرورش استان فارس



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک