پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1372 پس ار تصویب قانون مربوطه، جزيره كيش به عنوان نخستين منطقه آزاد كشور برگزيده شد. پس از مدت كوتاهي جاذبههاي توريستي و تجاري كيش مورد توجه قرار گرفت. انتخاب كيش به عنوان منطقه آزاد و برخورداري سرمايهگذاران از معافيتهاي گمركي و ديگر قوانين حاكم بر مناطق آزاد، اين جزيره را به منطقهاي جذاب براي فعاليت¬هاي اقتصادي تبدیل كرده است. اوایل، تجارت چمدانی در این جزیره رونق یافت، اما با گذشت زمان و تغییر سیاستهای دولت، تجارت چمدانی و معافیتهای گمرکی کمرنگ شد. اين مقاله علل تأثيرگذار بر جدابيت بازارهاي كيش را شناسايي نموده و با استفاده از شبكه¬هاي بيزين درجه ارتباط میان آنها را اندازه¬گيري میکند. نتیجه مدلسازی نشان میدهد که تغییر استراتژی از تجارت چمدانی به توریسم، مدل کسبوکار جدیدی ایجاد کرده است که ممکن است در آینده جذابیتهای بیشتری ایجاد کند. اما در حال حاضر بازیگران فعال در فضای کسبوکار کیش، همواره به دنبال تجارت چمدانی بوده و الزامات فضای جدید را نپذیرفتهاند.
کلید واژگان :بازارهای کیش، اولویتبندی، شبکههای بیزین
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک