چکیده :

پدیده جهانی شدن ازبحث برانگیزترین مسائل روزجهان به شمارمی رود.پدیده ای که آموزش آن درتصمیم گیری ها وفعالیت های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی انسان ها وجوامع، نقش تعیین کننده ای داشته و مرزهای ملی کشورها را در نور دیده و با رسوخ پذیر کردن حاکمیت، دولتها زمینه را برای تحولات عمده در سطوح اجتماعی،فرهنگی واقتصادی فراهم آورده است،که علاوه برافزایش خدمات موجب توسعه و نزدیک شدن فرهنگ ها،پیشرفت در فناوری اطلاعات وگسترش شبکه های رایانه ای و ماهواره ای شده است،لذا ضرورت افزایش تعاملات فرهنگی میان کشورها از اهمیت والایی برخورداراست.ارتباط جهانی شدن با آموزش آهسته ،پنهان وناپیدا و در حوزه های آموزش و یادگیری از منزل آغاز می شود که در قلمروهای فراتر ادامه و گسترش می یابد،و الزامات خاص و بلاواسطه را در حوزه های آموزش به وجود می آورد،این الزامات نه ضرورتاً در خصوص بازار تقاضا برای آموزش های نوین به معنای یافتن شغل،بلکه به منظور تغییر جغرافیایی دانش،مهارت و بینشی خواهد بود که به طور مستمر تحت تأثیرفناوری های اطلاعات و تحولات اجتماعی تغییر می کنند. جهانی شدن مانندمهمانی است که فرا خوانده شده ولی آمادگی فرا خواندنش را نداریم،و این مهمان مرزها را در می نورددوپیامد های خاص خود را دارد.حال باید با این مهمان چه کرد.باتعیین استرات ی حرکت آموزش,برنامه ریزی منطقی واصولی درآموزش وپرورش وآماده سازی جامعه زمینه رابرای تغییرات جهانی شدن فراهم آورد. کلید واژه:جهانی شدن،فرایند، آموزش،ارتباطات، فناوری اطلاعات

کلید واژگان :

جهانی شدن،فرایند، آموزش،ارتباطات، فناوری اطلاعات



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک