چکیده :

موضوع پژوهش رابطه میان آموزش الکترونیکی و توانمند سازی معلمان شهرستان دلفان» است که با هدف تبیین رابطه آموزش الکترونیکی معلمان با خود کار آمدی، خود مختاری، اثربخشی، معناداری و اعتماد و اطمینان انجام شده است.روش پژوهش به لحاظ هدف کاربردي است، زيرا قصد اصلي آن کمک به حل بعضي از مشکلات موجود است. با توجه به اينکه اين تحقيق از نوع تحقيقات غيرآزمايشي است و ازلحاظ دسته‌بندي در زمره تحقيقات توصيفي- همبستگي قرارگرفته است و هدف آن بررسي رابطه ميان متغيرها بر اساس اهداف تحقيق است. جامعه آماري اين تحقيق شامل کليه معلمان دوره ابتدایی شهرستان دلفان برابر آمارنامه رسمي آموزش و پروش اداره کل به تعداد 1631 نفر (968 نفر زن و 663 نفر مرد) بودند. حجم نمونه با توجه به جدول کرجسي ومورگان 311 نفر (185 زن و 126 مرد) تعيين شد؛ که به روش نمونه‌گيري طبقه‌اي تصادفي نسبي انتخاب شدند.ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه : الف – پرسشنامه توانمند سازی کارکنان اسپریتزر ب- پرسشنامه آموزش الکترونیکی می باشد . یافته های پژوهش نشان داد که ضريب همبستگي پيرسون محاسبه‌شده (492/0) در سطح خطاي 01/0=α معنيدار است (01/0>sig)، لذا فرض Ho رد و فرض H1 مورد تائيد قرار ميگيرد؛ بنابراين چنين استنباط ميشود که با اطمينان بالاي 99 درصد بین آموزش الکترونیکی و توانمند سازی معلمان درفرایند یاددهی و یادگیری رابطه مثبت (مستقيم) و معنيدار وجود دارد؛ يعني با افزايش نمرات توانمند سازی در بين معلمان شهرستان دلفان، نمرات آموزش الکترونیکی آنان نيز افزايش مييابد. بر اين اساس فرضيه فوق مورد تائيد قرار ميگيرد.

کلید واژگان :

آموزش الکترونیکی ، توانمند سازی ، معلمان دوره ابتدایی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک