چکیده :

در اين پژوهش تاثير بازاريابي حسي بر خريد مشتريان موتورسيكلت مدل شهاب در شهر تهران سال ١٣٩٦ مي باشد. اين تحقيق به صورت كاربردي به اهداف مورد نظر دست يافته و از حيث موضوع و سوالات پژوهش از نوع تحقيقات توصيفي - همبستگي مي باشد. ابزار جمع آوري اطلاعات شامل دو پرسشنامه بود كه بر اساس مقياس پنج درجه اي ليكرت درجه بندي شدند. جامعه آماري مورد مطالعه در اين پژوهش مشتريان موتور سيكلت شهاب در شركت تندر شهاب تهران بودند. براي تعيين حجم نمونه به فرمول شارل كوكران استناد شد. براي انتخاب افراد نمونه از نمونه گيري در دسترس (اتفاقي) استفاده شد. تعداد ٣٨٤ پرسشنامه براي تحليل جمع آوري شد. تجزيه و تحليل داده هاي پژوهش با بهرهگيري از فنون آمار توصيفي (توزيع فراواني، ميانگين و انحراف استاندارد) و استنباطي (آزمون كلوموگرف- اسميرنف، رگرسيون خطي دو متغيره و تحليل واريانس فريدمن) صورت گرفت. نتيجه آزمون رگرسيون نشان داد كه بازاريابي حسي و ابعاد آن بر خريد مشتريان تأثير مثبت و معناداري دارد. همچنين نتايج آزمون تحليل واريانس فريدمن نشان داد كه بين ابعاد بازاريابي حسي تفاوت معناداري وجود دارد.

کلید واژگان :

بازاريابي حسي، خريد مشتريان، تجربه، قيمت، چيدمان، تعامل، تبليغات دهان به دهان



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک