چکیده :

هدف کلی پژوهش حاضر بررسی رابطه بین کیفیت فن‎آوری اطلاعات و عملکرد شغلی کارکنان با نقش واسطه گری هوش سازمانی در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی بود. روش پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی و از نظرهدف کاربردی بود. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی به تعداد 178 نفر که با استفاده از فرمول کوکران وبه روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 121 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. ابزارگردآوری اطلاعات ، پرسشنامه استاندارد کیفیت فناوری اطلاعات دیده خانی(1393)، پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی کارکنان پاترسون (2003) و پرسشنامه استاندارد هوش سازمانی آلبرشت (2003) که بعد از تأیید روایی پرسشنامه ها، ضریب پایایی هر یک از پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 96/0 و 86/0 و 89/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با کمک نرم افزارهای 22 spss و 8 Lisrel در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. نتایج نشان داد که بین کیفیت فن‎آوری اطلاعات و عملکرد شغلی کارکنان با نقش واسطه گری هوش سازمانی رابطه معنادار وجود دارد. همچنین با توجه به آزمون مدل معادلات ساختاری هوش سازمانی در تأثیر گذاری فن‎آوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی دارای نقش میانجی بوده از سوی دیگر بین کیفیت فن‎آوری اطلاعات و عملکرد شغلی کارکنان رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

کیفیت فن‎آوری اطلاعات، هوش سازمانی، عملکرد شغلی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک