چکیده :

امروزه مشتریان عامل کلیدی و مهم برای موفقیت سازمان ها و شرکت ها دارند بدین جهت سازمان‌ها همواره در پی راه‌هایی هستند تا بدین وسیله بتوانند رابطه ای بلند مدت با مشتریان برقرار کرده و در نهایت سودآوری خود را بهبود بخشند. کیفیت درک شده و ارزش ادراک شده دو پیش نیاز ضروری برای ایجاد این رابطه بلند مدت در بین مشتریان هستند. آگاهی از برند نیز به تصمیم گیری مصرف کننده و همچنین فرآیند ارزش آفرینی شرکت کمک می کند. لذا پژوهش حاضر سعی دارد به شناخت تأثیر آگاهی از برند و ارزش درک شده و کیفیت درک شده بر تمایل به خرید مجدد بپردازد؛ که از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش همبستگی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش را مشتریان فروشگاه های زنجیره ای در استان اردبیل تشکیل می دهد. حجم نمونه با استفاده از فرمول جامعه نامحدود کوکران 384 نفر محاسبه شد و ابزار مورد استفاده پرسشنامه می باشد که بصورت تصادفی ساده در بین مشتریان توزیع گردید. در پژوهش فوق شش فرضیه با استفاده از نرم‌افزار آموس موردبررسی قرار گرفت که نتایج تحقیق حاکی از تأیید هر شش فرضیه در سطح اطمینان 99 و 95 درصد می‌باشد؛ و بر اساس این نتایج پیشنهادهایی برای ارتقای وضعیت فوق ارائه گردید.

کلید واژگان :

آگاهی از برند، ارزش درک شده، کیفیت درکآگاهی از برند، ارزش درک شده، کیفیت درک شده، تمایل به خرید مجددشده، تمایل به خرید مجدد



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک