چکیده :

موضوع پژوهش رابطه میان آموزش الکترونیکی و رضایتمندی توانمند سازی معلمان شهرستان دلفان» است که با هدف تبیین رابطه آموزش الکترونیکی معلمان با خود کار آمدی، خود مختاری، اثربخشی، معناداری و اعتماد و اطمینان انجام شده است. روش تحقیق، توصیفی با تأکید بر همبستگی است. جامعه آماري شامل معلمان ابتدایی شهر دلفان در سال تحصیلی 98-97 می باشند که با استفاده از جدول مورگان 100 معلم (50 زن و 50 مرد ) و بصورت نمونه گيري تصادفي طبقه ای نسبي به عنوان نمونه انتخاب شدند. اطلاعات توانمند سازی با استفاده از پرسشنامه استاندارد اسپریتزر و اطلاعات آموزش الکترونیکی با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شد. ضریب آلفای کرونباخ برای 5 مقیاس پرسشنامه توانمندسازی 83/0 و ضریب همبستگی پرسشنامه آموزش الکترونیکی 85%بدست آمد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل پژوهش با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس یک طرفه وt مستقل نشان داد بین آموزش الکترونیکی وخود کارآمدی رابطه وجود دارد، همچنین بین آموزش الکترونیکی وخود مختاری در سطح اطمینان 95٪ رابطه وجود دارد، بین آموزش الکترونیکی و اثرگذاری رابطه وجود ندارد، بین آموزش الکترونیکی ومعناداری در سطح اطمینان 95٪ رابطه وجود دارد. همچنین به لحاظ مؤلفه های جمعیت شناختی(جنس، سابقه خدمت و تحصیلات) بین آموزش الکترونیکی تفاوتی وجود ندارد، بین توانمند سازی به لحاظ(جنس و تحصیلات) تفاوت معنادار وجود ندارد، ولی بین توانمند سازی به لحاظ سابقه خدمت تفاوت وجود دارد.

کلید واژگان :

آموزش الکترونیکی، توانمندسازی، ،آموزش و یادگیری، رضایت شغلی ، معلمان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک