چکیده :

درمان شناختی رفتاری برای دامنه وسیعی از مشکلات روانشناختی کودکان به کار میرود. بااینوجود، کودکان باید به سطح تحولی لازم برای بهرهمندی از این درمان رسیده باشند. هدف این پژوهش بررسی مهارتهای تحولی لازم برای اثربخشی درمان شناختی در کودکان است. 0011 از پایگاههای - در مرور چترگونه حاضر، مقالات مروری منتشرشده پیرامون موضوع پژوهش در طی سالهای 8102 استخراج شدند. از بین پژوهشهای استخراجشده تعداد 6 مقاله براساس ملاکهای Springer و PubMed ،Scopus دادهای ورود معین، برای بررسی در این پژوهش انتخاب گردیدند. یافتهها نشان داد که انواعی از مهارتها هیجانی شامل درک و شناسایی هیجانات، مهارتهای اجتماعی شامل اتخاذ دیدگاه اجتماعی و مهارتهای شناختی شامل؛ فراشناخت، استدلال علی، استدلال منطقی، استدلال علمی، توانایی کلامی و انعطاف پذیری شناختی در اثربخشی درمان رفتاری شناختی برای کودکان نقش مهمی را ایفا می کنند. برخی کودکان به درمان پاسخ ضعیفی میدهند زیرا هنوز به تحول هیجانی، اجتماعی و شناختی موردنیاز برای درک و کاربرد مهارتهایی که در درمان آموزش داده میشود، نرسیده اند. در نتیجه، درمان برای کودکان باید با توانایی کودکان برای درک و اجرای تکنیکهای درمانی متناسب باشد، در غیراینصورت، اثربخشی آن محدود میشود.

کلید واژگان :

درمان شناختی رفتاری، تحول، کودکان.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک