چکیده :

حسابداری از ابتدای تجارت به همه فعالیتهای تجاری کمک کرده است. به دلیل نیاز به واقعی و دقیق بودن رويدادهای اقتصاد ی به ارقام گزارش مالی، حسابداری به طور مداوم پیشرفت کرده ا ست . علاوه بر اين، گسترش فناوری اطلاعات و ظهور اينترنت منجر به ايجاد شیوه های جديد ذخیره و ثبت اطلاعات شده است. يکی از اين تغییرات، پیدايش حسابداری ابری است. حسابداری ابری به عنوان يک فناوری جديد با زيرساخت های اينترنت و رويکردهای جديد می تواند مزايای قابل توجهی در ارائه خدمات حسابداری به صورت الکترونیکی داشته باشد . استفاده از ا ين تکنولوژی در حسابداری و گزارش گیری نیازمند توجه به عوامل مختلف است . هدف پژوهش حاضر شناسايی عوامل محیطی و انسانی موثر بر پذيرش حسابداری ابری در ايران است. اين تحقیق از نظر روش شناسی يک تحقیق آمیخته متوالی اکتشافی ا ست و دارای دو بعد کیفی و کمی می باشد ، که برای رسیدن به اين هدف از تحلیل عاملی اکتشافی و تأيیدی استفاده گرد يد. در اين تحقیق ابتدا بر اساس چارچوب نظری و نظرات خبرگان، 16 عامل به عنوان عواملی که در پذيرش حسابداری ابری اثرگذار است ، شناسايی شدند و سپس اين عوامل در يک جامعه بزرگتر مورد آزمون قرار گرفت. جامعه آماری اين تحقیق کلیه اعضای هیئت علمی و دانشجو يان دکتری حسابداری هستند . در اين تحقیق از روش نمونه گیری گلوله برفی و خوشه ای تک مرحله ای استفاده شده است . با استفاده از تجز يه و تحلیل عاملی اکتشافی و مدلسازی معادلات ساختاری، نتايج تحقیق نشان می دهد که 16 عامل در پذيرش حسابداری ابری موثر است.

کلید واژگان :

حسابداری ابری، گزارشگری ابری، فناوری اطلاعات، گزارشگری آنلاين.



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک