هدف: راهبرد اقیانوس آبی درحکم منبع رقابتی میتواند ظرفیتهای بالقوۀ شرکتها را شناسایی و آنها را در عرصۀ رقابت پیروز کند. پژوهش حاضر، با توجه به مبانی نظری پژوهش، ارتباط میان راهبرد اقیانوس آبی و کسب مزیت رقابتی را بررسی میکند. روششناسی: روش تحقیق در این پژوهش از نوع توصیفی ـ پیمایشی است. همچنین یافتههای تحقیق حاصل مطالعات کتابخانهای و با توجه به دیدگاه 157 نفر از مدیران و مشاوران و کارکنان یک شرکت بیمهای، که از راه روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند، ارائه شده است. یافتهها: دادهها با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و مدلسازی معادلات ساختاری تجزیهوتحلیل شدهاند و از تحلیل مسیر برای بررسی فرضیات استفاده شده است. همچنین دادهها بهکمک نرمافزار SPSS و PLS تجزیهوتحلیل شدهاند. نتیجهگیری: نتایج بهدستآمده از این تحقیق نشان میدهد که تمامی فرضیههای تحقیق تأیید شدهاند و راهبرد حذف از اقیانوس آبی رتبۀ اول و بیشترین تأثیر را در مزیت رقابتی شرکت بیمهای موردمطالعه دارد و راهبرد کاهش از اقیانوس آبی رتبۀ چهارم و کمترین تأثیر را در این حوزه دارد.
کلید واژگان :راهبرد اقیانوس آبی اقیانوس قرمز رقابت مزیت رقابتی
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک