چکیده :

سازمان به عنوان يك نهاد اجتماعي به دليل اهداف بنياني فراتر از ارتباطات روزمره، نوعي ارتباطات سازماني بين افراد برقرار مي¬كند. بديهي است كه در اين زمينه ارتباطات و چگونگي جهت¬گيري آن¬ها به سمت اهداف سازماني از نكات ضروري مورد توجه مديران است. مديران نيز دريافته اند كه ارتباط مؤثر با منابع¬انساني و درك انگيزه¬هاي ارتباطي زیردستان در توفيق آنان براي دستيابي به اهداف طرّاحي شده¬ي سازمان عامل مؤثري است. بر اين اساس مديران سطوح مختلف، مسئول ايجاد ارتباطات صحيح در سازمان هستند. بنابراين بايد از كم و كيف فرايند ارتباطي آگاه باشند و نحوه¬ي برقراري ارتباطات مؤثر را بدانند. وجود چنین رابطه¬ای در صورتی محقق پیدا می کند که مدیران از مهارت های ارتباطی برخوردار باشند. عوامل بسیاری بر مهارتهای ارتباطی مدیران با کارکنان مؤثر است که در مقاله حاضر عوامل مؤثر بر مهارت¬های ارتباطی مدیران با کارکنان دوره آموزشی با مطالعه کتب، مقالات، اسناد موجود و تحقیقات انجام شده در سه عامل؛ 1. عوامل فردی، 2. عوامل سازمانی، 3. عوامل محیطی و مهارتهای ارتباطی مدیران در سه مهارت، کلامی، شنود، بازخورد در نظر گرفته شده است.

کلید واژگان :

مهارتهای ارتباطی ، مهارتهای شنود ، مهارتهای کلامی ، مهارتهای بازخورد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک