هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه انگیزش شغلی، استرس شغلی و عملکرد شغلی در معلمان مقطع ابتدایی شهرستان باغ¬ملک بود. به این منظور 212 نفر(93 نفر زن و 119 نفر مرد) از جامعه ذکرشده به روش نمونهگیری طبقه¬ای انتخاب شدند. آزمودنیها پرسشنامههای انگیزش شغلی هاکمن – الدهام، استرس شغلی اسپلیبرگر و عملکرد شغلی پاترسون را تکمیل نمودند. پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. جهت تجزیهوتحلیل دادهها ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گامبهگام محاسبه شد. نتایج نشان داد که بین انگیزش شغلی و عملکرد شغلی رابطه مثبت معنیدار و بین استرس شغلی و عملکرد شغلی رابطه منفی معنیدار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که انگیزش شغلی بالا و عدم استرس شغلی در بین معلمان پیشبینی کنندهی عملکرد شغلی بالای آن هاست. با توجه به ارتباط انگیزش شغلی و استرس شغلی با عملکرد شغلی در معلمان، تنظیم و تدوین برنامههای آموزشی مناسب جهت ارتقای عملکرد شغلی در مدارس بسیار مؤثر است.
کلید واژگان :انگیزش شغلی، استرس شغلی، عملکرد شغلی، معلمان
ارزش ریالی : 150000 ریال
با پرداخت الکترونیک