چکیده :

از ديدگاه مايكل پورتر، استراتژي كسب و كار عبارتست از خلق يك موقعيت ارزشمند و منحصربفرد كه شامل مجموعه اي از فعاليت هاي مختلف باشد. وي اين تعريف را تكميل و آن را ايجاد تناسب بين فعاليت هاي شركت دانست؛ و اذعان كرد موفقيت يك استراتژي متكي بر انجام فعاليت هاي مناسب و ايجاد يكپارچگي ميان آن هاست و نشان مي دهد كه چه كاري را بايستي انجام داد و از انجام چه كارهايي بايستي خودداري نمود؛ بر اين اساس پژوهشگران پيشين از دهه 1960 دسته بندي هاي متنوعي از استراتژي هاي كسب و كار را براي مواجهه با محيط هاي گوناگون پيرامون كسب و كار و سازمان خود ارائه دادند و معتقد بودند كه استراتژي كسب و كار يك سازمان به چگونگي دستيابي به نتايج خاص كسب و كار در طي يك دوره زماني معين آنچنان كه مديران انتظار دارند و همچنين تصميماتي درباره اينكه يك سازمان چگونه اقداماتش را جهت دستيابي به مزيت رقابتي در محيط رقابتي و پويا پيكربندي كند، بر مي گردد. در اين مقاله، هدف معرفي دسته بندي هاي مختلف استراتژي هاي كسب و كار و مقايسه تطبيقي آنها با يكديگر است.

کلید واژگان :

استراتژی های کسب و کار، مقایسه تطبیقی



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک