چکیده :

مقدمه: انگيزش، اصليترين عنصر شخصيت و پيشرفت انسان است كه به تفاوت انگيزه دانش آموزان درمدرسه توجه ميكند. متوليان تعليم وتربيت براين باورند، انگيزش تحصيلي در بدو ورود دانش آموزان به آموزشگاه ها بايد ايجاد كرد. هدف: بالابردن انگيزش تحصيلي در دانش آموزان استعدادهاي درخشان بود. روش تحقيق: بررسي ميداني علل عدم انگيزش تحصيلي كه از پرسشنامه هارتر پيش وپس آزمون ستفاده شد داراي انگيزش دروني و بيروني ميباشد. يافته ها: عدم انگيزش تحصيلي شامل مدرك تحصيلي وشغل والدين، ظرفيت پذيرش ناهماهنگ دانشگاهها براي دانش آموزان استعدادهاي درخشان، انتظارات خانواده ها، عدم حمايت اقتصادي دولت از دانش آموزان مزيد برعلت شده است. سرانه هر دانش آموز در امارات ٨ ،سوئد٣٠ هزار، تركيه ٣ ،هند ٤ و كره جنوبي ٩ برابرايران بود .نتايج ازمجموع ١٠٠ امتياز انگيزش دروني و بيروني، دانش آموزان ٩/١٩درصدكسب نمودند. از مجموع116 اولياء ٤١درصد شغل آزاد و٥٣ درصد شاغل، ٢٢درصد شاغلين عدم تطابق مدرك و١٣درصد نارضايتي درآمد ي داشتند. با برگزاري كلاسهاي اموزشي براي دانش آموزان و خانواده ها و اردوي تفريحي در طول سال انگيزش دروني وبيروني را به ٢/٣٢درصد رسانديم. درآمد سرانه سوئد وايران در سال٢٠١٧ برابربود ولي جمعيت دانش آموزي ايران سه ميليون نفر بيشتر از جمعيت سوئد بود. تعداد دانش آموزان استعدادهاي درخشان ايران 150،000 نفر ميباشد كه با كيفيت آموزشي استاندارهاي جهاني تطابق ندارد

کلید واژگان :

انگيزش تحصيلي، استعدادهاي درخشان، پرسشنامه هارتر، سرانه آموزشي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک