چکیده :

هدف از این پژوهش بررسی تاثبر تلفیق آموزش اندازه گیری طول و زاویه درس ریاضی همراه با مباحث پرتاب وزنه و پرش طول دوومیدانی در ساعات تربیت بدنی پایه ششم ابتدایی بود. روش تحقیق به صورت شبه آزمایشی (طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه) انچام شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی و نرم افزار SPSS نسخه 23 استفاده گردید. نتایج بررسی نشان داد میانیگن نمرات دانش آموزانی که به صورت عملی مباحث یادشده را آموزش دیدند نسبت به دانش آموزانی که فقط در سر کلاس به یادگیری مباحث پرداخته بودند به صورت معناداری افزایش داشته است. با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهاد می¬گردد معلمین پایه ششم با همکاری آموزگاران تربیت بدنی در ساعات ورزش به صورت عملی به آموزش مفاهیم پایه ریاضی پرداخته تا ضمن تلفیق دروس باهم در کنار ایجاد انگیزه و نشاط در دانش آموزان فرآیند یاددهی-یادگیری را بهبود بخشیده و از این شیوه نوین در تدریس خود استفاده نمایند.

کلید واژگان :

آموزش تلفیقی، تربیت بدنی، یادگیری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک