چکیده :

این پژوهش با هدف بررسی رابطه بين مهارت های سه گانه مدیران با میزان کاربست مؤلفه های سازمان یادگیرنده مدارس راهنمایی شهر همدان صورت گرفت. جامعه آماري اين پژوهش را کلیه معلمان دوره راهنمایی در سال تحصیلی1391-1390كه تعداد کل آنها998 نفر تشکیل دادند. از این تعداد 278 نفر به عنوان نمونه به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی و براساس جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های1- سازمان يادگيرنده براساس مدل بنچمارک و2- پرسشنامه محقق ساخته مهارتهای سه گانه مدیران استفاده گردید. جهت تعيين روايي پرسشنامه ها از روش روايي محتوا استفاده شد و پایایی پرسشنامه ها نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب 91/0و86/. به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده ازروش های آمار توصیفی و آمار استنباطی در حد ضریب همبستگی پیرسون و آزمونt برای گروه های مستقل، آزمون t تک گروهی و تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج تحقيق نشان داد که وضعیت مهارت های سه گانه مدیران و میزان کاربست مؤلفه های سازمان یادگیرنده مدارس راهنمایی شهر همدان بالاتر از حد متوسط است. همچنین یافته های دیگر بیانگر ارتباط مثبت و معنادار بین مهارت های سه گانه مدیران با میزان کاربست مؤلفه های سازمان یادگیرنده بود. نتایج جانبی نیز نشان داد که هر یک از مهارتهای مدیران می توانند میزان کاربست مؤلفه های سازمان یادگیرنده مدارس راهنمایی شهر همدان را پیش‌بینی کنند

کلید واژگان :

مهارت مدیران، مهارت های سه گانه، مؤلفه های سازمان یادگیرنده



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک