چکیده :

در سال¬های اخیر با توجه به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه و آمار کاربران در کشورها و ظهور و گسترش شبکه¬های بی¬سیم و افزایش استفاده از اینترنت بر روی گوشی¬های موبایل نسل جدیدی از کاربردهای بانکداری الکترونیکی پدیدار شده و تحولات چشم¬گیری در ارایه خدمات بانکداری رخ داده است. بانکداری موبایل به عنوان یکی از شاخه¬های جدید بانکداری الکترونیک با استقبال گسترده¬ای در اکثر کشورها روبرو گشته است. در این مقاله، هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر ویژگی¬های مرکزی و پیرامونی در سازگاری با بانکداری موبایل با متغیر تعدیل¬گر خودکارآمدی می¬باشد. جهت آزمون فرضیات از تحلیل همبستگی و حداقل مربعات جزیی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، دانشجویان دانشگاه تهران می¬باشند که با استفاده از روش نمونه¬گیری تصادفی اقدام به توزیع پرسشنامه¬ها گردید. بدین منظور پرسشنامه بین 172 نفر از دانشجویان توزیع گردید که از میان آن¬ها 152 پرسشنامه قابل استفاده بود. نتایج حاصل، نشان می¬دهد که مهم¬ترین عامل در ایجاد اعتماد اولیه مشتریان، ویژگی¬های پیرامونی می¬باشد چون ویژگی¬های مرکزی در اعتماد اولیه معنی¬دار نبود. مشتریانی که تجربه استفاده از بانکداری موبایل را داشته¬اند، کیفیت خدمات (اطمینان به بانکداری موبایل)، مهم¬ترین عامل بوده است. همچنین متغیر خودکارآمدی تأثیر اعتماد ادراک¬شده بر سازگاری با بانکداری موبایل تعدیل می¬کند.

کلید واژگان :

ویژگی های مرکزی، ویژگی¬های پیرامونی، سازگاری با بانکداری موبایل، خودکارآمدی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک