پژوهش حاضر با هدف بررسی نظرات متخصصان درباره راهکارهای تربیت فرهنگی زمینه ساز ظهور در برنامههای درسی دانشگاهی انجام شده است. این مطالعه یک پژوهش کیفی می باشد و جامعه آماری آن متخصصان حوزههای برنامه درسی و فلسفه تعلیم و تربیت هستند که به کمک روش نمونه گیری هدفمند (غیر تصادفی) تعداد پانزده نفر از آنان به عنوان نمونه انتخاب شدهاند. دیدگاههای افراد از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته به دست آمده و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از روش کدگذاری اسميت استفاده گردیده است. عمده ترین یافته های پژوهش بیانگر آن است که: 1. از دیدگاه متخصصان ملاحظات عملی و راهکارهای پیشنهادی گسترش و نفوذ تربیت فرهنگی زمینهساز ظهور در برنامههای درسی دانشگاهی را می توان در قالب 4 عنصر اصلي (اهداف، محتوا، روش های یاددهی – یادگیری و ارزشیابی) و 47 مضمون فرعي استخراج و تدوین نمود. 2. در صورت توجه همه جانبه به راهکارهای پیشنهادی متخصصان، تربیت فرهنگی مبتنی بر آموزه مهدویت نظام مطلوبی یافته و دانشجویان را به کمال شایسته خویش رهنمون میسازد تا از سبک زندگی مهدوی مطلوبی با همنوعان خود برخوردار شوند و رابطه خود را با هستی واقع بینانه کنند و در راستای تحقق اهداف خلقت و نیل به قرب الهی از مواهب پروردگار بهره مند گردند.
کلید واژگان :تربیت فرهنگی زمینه ساز ظهور، برنامه های درسی دانشگاهی، راهکارهای کیفی، نظرات متخصصان.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک