چکیده :

اين نوشتار كه از نوع تحقيق بنيادي و با روش كيفي انجام شده، در پي ارائه الگوي مطلوب برنامه درسي معنوي در راستاي تربيت زمينه ساز با راهبردها و راهكارهاي اجرايي آن براي نظام تعليم و تربيت كشور است. جامعه آماري اين پژوهش، تفكرات و انديشه هاي نوين در عرصه تربيت معنوي و برنامه درسي است كه در قالب كتب، اسناد، مقالات، مجلات، متون و سايت هاي اينترنتي درباره مهدويت مطرح شده اند. نگارنده با مراجعه به اين جامعه آماري، نمونه هاي مرتبط را به صورت عمدي و هدف مند گزينش كرده و با بررسي، تلخيص، تحليل محتوا و نتيجه گيري از آن ها، به معرفي مباني نظري (فلسفي، روان شناختي و جامعه شناختي) اين برنامه درسي و عناصر آن (اهداف، محتوا، روش ها، شيوه هاي ارزشيابي) مبادرت ورزيده است كه نتيجه آن، ترسيم الگوي پيشنهادي در راستاي تربيت زمينه ساز براي متخصصان امر با راهبردها و راهكارهاي اجرايي آن است.

کلید واژگان :

الگوي برنامه درسي معنوي، تربيت زمينه ساز، عناصر برنامه درسي، مهدويت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک