چکیده :

هدف از تحقیق حاضر، تأثیر قیمت و تبلیغ محصولات ورزشی سبز بر قصد خرید مشتریان ورزشی بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به شکل میدانی انجام شده است. جامعۀ آماری مشتریان فروشگاههای ورزشی تهران بودند و بر اساس روش مونرو تعداد 753 نفر به صورت تصادفی خوشه ای به عنوان نمونهُ آماری انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه حبیبی ساروی (1395) استفاده شد به منظور تحلیل دادهها استنباطی برای نرمال بودن دادههای تحقیق از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و برای آزمون فرضیههای تحقیق از روش مدلسازی معادلات ساختاری شامل تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل مسیر با نرم افزار ایموس 1 و نرم افزار آماری اس پی اس اس 2 ≥0/ 22 در سطح معنیداری 05 P استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان میدهد که عواملی از قبیل محصولات ورزشی سبز، تبلیغ سبز، قیمت سبز، بر قصد خرید مشتریان ورزشی تأثیرگذار است.

کلید واژگان :

محصولات سبز، قیمت، تبلیغ، قصد خرید، مشتریان ورزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک