چکیده :

با رقابتي شدن بازارهاي مالي و گسترش فعاليت بانك هاي خصوصي و مؤسسات مالي و اعتباري توجه به امر بازاريابي و بكارگيري تكنيك ها و استراتژي هاي بازاريابي در جذب مشتريان و افزايش سپرده از اهميت بيشتري برخوردار شده است. استفاده از برخي عوامل آميخته بازاريابي از قبيل دسترسي و عرضه مناسب خدمات و سرعت در انجام خدمات ب مشتريان و تنوع خدمات ارايه شده و تبليغات مناسب در جذب مشتريان مي توانيد باعث افزايش سپرده گذاري در مؤسسات خصوصاً مؤسسه ي مالي و اعتباري گردد. هدف اين پژوهش بررسي تأثير عوامل آميخته ي بازاريابي در جذب مشتريان در مؤسسات مالي و اعتباري فردوسي استان مازندران مي باشد. ابزار جمع آوري اطلاعات اين پژوهش پرسشنامه ي محقق ساخته ي 30 سوالي مي باشد، پايايي اين پرسشنامه كه با استفاده از آزمون آلفاي كرونباخ محاسبه گرديده و مقدار 882/0 به دست آمد،‌چون آلفاي كرونباخ بيش از 7/0 مي باشد. بنابراين پرسشنامه از پايايي لازم برخوردار مي باشد. جامعه آماري مورد استفاده در اين تحقيق عبارت است از مشتريان مؤسسه مالي و اعتباري فردوسي استان مازندران كه داراي حداقل يك حساب قرض الحسنه، جاري و يا پس انداز هستند مي باشد. روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي مي باشد كه در نهايت 250 پرسشنامه جمع آوري گرديد. اين پژوهش داراي يك فرضيه اصلي 5 فرضيه فرعي مي باشد كه فرضيات تحقيق با انجام آزمون همبستگي پيرسون به بوته آزمون قرار داده شدند و تأثيرمعني دار و مثبت آن ها به اثبات رسيد، به اين معني كه عوامل آميخته بر بازاريابي بر فرآيند جذب مشتريان در مؤسسات مالي و اعتباري فردوسي تأثير مثبت و منفي دار دارد.

کلید واژگان :

بازاريابي، عوامل آميخته بازاريابي،‌ مؤسسات مالي و اعتباري



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک