حمل و نقل از بخش های زیر بنایی و استراتژیک اقتصاد است. ارتباط حمل و نقل با کلیه بخش های اجتماعی- اقتصادی باعث شده تا این فعالیت از ارکان اقتصاد، تجارت و زندگی اجتماعی به حساب آید. بی تردید حمل و نقل بین وجهی، انقلابی ترین تحولی بود که در قرن گذشته در حوزه لجستیک به وقوع پیوست. منظور از حمل و نقل بین وجهی، اندیشه ای است که طی آن وجوه مختلف حمل و نقل به شکلی نظام مند و در تسلسلی زنجیره وار به یکدیگر پیوند داده می شوند. از منظر دانش لجستیک امتیاز حمل و نقل بین وجهی، تفکر سیستمی آن است که حلقه های این زنجیر در حرکتی موزون و در پرتو دانش لجستیک با یکدیگر هماهنگ شده، خروجی سیستم حمل و نقل بهینه شده و در نهایت ما به حمل و نقل بین وجهی نایل می شویم. از نگاه روزمرّه، حمل و نقل بین وجهی به استفاده از کانتینرهای یکنواخت و با یک نوع کاربرد بین چند وجه حمل و نقل اطلاق می شود. در این مقاله ضمن تعریف حمل ونقل چندوجهی ، به معرفی حمل و نقل بین وجهی به عنوان رویکرد نوین حمل و نقل در مسیر توسعه استراتژیک در سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، سیر جابجایی، تجهیزات و تفاوت حمل و نقل بین وجهی با چند وجهی و ترکیبیپرداخته می شودو به ارتباط بین حمل و نقل بین وجهی با پایانه های بار و مدیریت استراتژیک حمل و نقل بین وجهی اشاره می شود و در انتها به موانع اصلی گذر از حمل و نقل سنتی به حمل و نقل نوین و مدرن و همچنین اقدامات نوین در خصوص توسعه استراتژیک حمل و نقل بین وجهی پرداخته می شود.
کلید واژگان :حمل و نقل بین وجهی، حمل و نقل چند وجهی، توسعه استراتژیک
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6141942938975128
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نخستسن همایش بین المللی نقش حمل و نقل چند وجهی در تجارت ملی و بین المللی
- برگزار کنندگان : گروه سرمایه گذاری توسعه ترابر ایرانیان
- تاریخ ثبت : 1393/10/03 17:26:29
- ثبت کننده : مجید عموزاد خلیلی
- تعداد بازدید : 284
- تعداد فروش : 0