چکیده :

روند رو به رشد دانش و هم افزایی در فعالیت بخش های مختلف سازمانی وجود رویکردهای نوین مدیریتی را برای موفقیت این سازمان ها الزامی نموده است. هدف از انجام این مطالعه تعیین رابطه بین یادگیری تیمی و گرایش به سمت یادگیری سازمانی است. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی و جامعه آماری سازمان های غیر دولتی هستند که با توجه به نمونه گیری در دسترس تعداد 152 نفر به عنوان نمونه آماری از بین آنها انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد شده یادگیری سازمانی در بخش غیر دولتی بریتون و پرسشنامه یادگیری تیمی برسو و همکاران بود. داده ها بعد از ورود در نرم افزار SPSS در دو بخش توصیفی و استنباطی تحلیل گشت. یافته ها نشان داد که بین یادگیری تیمی و گرایش به سمت یادگیری سازمانی همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. میزان یادگیری تیمی و یادگیری سازمانی در بین تعاونی ها در سطح مطلوبی قرار دارد.

کلید واژگان :

یادگیری تیمی- یادگیری سازمانی – تعاونی های تولیدی- دانش- کردستان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک