چکیده :

ديدگاه فرصتها در کارآفرينی مدتی است که مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است. در اين ديدگاه تلاش بر اين است تا حوزه مطالعاتی جديدی در کارآفرينی تعريف شده، و بجای توجه به افرادی که سعی می‌کنند تا کارآفرين شوند به فرصتها و نقش آنها در انجام فعاليتهای کارآفرينانه توجه گردد. مطالعات نشان داده‌اند که بجای تمرکز بر افراد و ويژگيهای آنها، بايد بر تفاوتهای بين افراد در جمع‌آوری و داشتن اطلاعات مرتبط با فرصتهای کارآفرينی توجه کرد زيرا فرصتها زمينه اصلی و لازمه بروز کارآفرينی هستند. در مقاله حاضر، با هدف معرفي و تبيين ديدگاه فرصتها و نقش و اهميت آن در كارآفريني، مروري استنادي اما مختصر بر ادبيات موضوعي مربوط به فرصتها در كارآفريني و موضوعات مرتبط با آن شده، آنگاه به ارائه مدلي حاوي شش بعد اصلي بمنظور بررسي و تحليل عوامل مؤثر بر و متأثر از بستر و جو خالق فرصتهاي كارآفريني در سازمانها شده است. در پايان مقاله، موارد مذكور جمع‏بندي شده، بحث‌ونتيجه‌گيري، كاربردهاي مديريتي، و پيشنهادات مرتبط با آن جهت پيگيري تحقيقات مشابه در آينده ارائه شده است.

کلید واژگان :

مدل- فرصتها- جو- كارآفريني



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک