چکیده :

امروزه با توجه به اهميت حياتيِ صنعت بيمه در رشد و شکوفايي اقتصاد کشورها، نياز به آن اجتناب ناپذير مي باشد. هدف از اجرای تحقیق حاضر، تعیین درجه اهمیتِ ابعاد و مؤلفه‌هاي مؤثر در ارتقای كيفيت خدمات شرکت های دولتی و خصوصی بیمه و اولویت بندی این شرکت ها می باشد. در راستای دستیابی به این هدف ضمن مروری جامع بر ادبیات موضوعی مرتبط با پژوهش حاضر از نظرات 10 نفر از کارشناسان و خبرگان این حوزه استفاده خواهد شد. يافته ها نشان می دهد از پنج بُعد مدل SERVQUAL با استفاده از روش FAHP به ترتیب ابعاد قابل اعتماد بودن، همدلی، تضمین، رغبت و اشتیاق به پاسخگویی و وضعیت ظاهری و امکانات دارای اولویت اول تا پنجم می باشند. همچنین نتایج حاصل از اجرای روش FVIKOR در اولویت بندی شرکت های دولتی و خصوصی بیمه، بیانگر کسب اولویت بالای شرکت های بیمة ایران و پارسیان در میان شرکت های مورد مطالعه می باشد. در پايان مقاله موارد مذكور جمع‌بندي شده، بحث، نتيجه‌گيري و پيشنهادهای تحقيق ارائه شده است.

کلید واژگان :

کیفیت خدمات، بیمه، SERVQUAL، FAHP، FVIKOR



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک