چکیده :

مدیریت دانش به عنوان فرآیند کشف، کسب، توسعه و ایجاد، تسهیم، نگهداری، ارزیابی و به کارگیری دانش مناسب در زمان مناسب توسط فرد مناسب تعریف شده است. آگاهی سازمان ها از نظریه ها و مدل های مدیریت دانش درجهت دست یابی به مزایای راهبردی حاصل از پیاده سازی مدیریت دانش، منجر به بهبود کیفیت تصمیم گیری، انعطاف پذیری بیشتر، افزایش بهره وری، ایجاد فرصت های جدید کسب و کار، کاهش هزینه و افزایش سهم بازار خواهد شد. در مقاله حاضر ضمن مرور ادبیات موضوعی مربوط به مفهوم دانش و انواع دانش و نیز مدیریت دانش، نتایج تحقیقات تجربی در قالب مدل های مختلف مدیریت دانش مورد بررسی قرار گرفته، شباهت ها و تفاوت های بین آن ها بر اساس شاخص های مورد تأکید هر مدل شناسایی شده و نتیجه گیری شده است که سازمان ها در انتخاب مدل مناسب به این شاخص ها و جامعیت هر مدل بر اساس این شاخص¬ها توجه نمایند.

کلید واژگان :

مدل، مدیریت، دانش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک